Dla chętnych, wybranych uczniów klas 7a i 7b w roku szkolnym 2022/2023 realizowana przez panią Agnieszkę Grabolus innowacja edukacyjna w wymiarze dwóch godzin dodatkowo.Realizowane tematy, wykraczające poza podstawę programową.
Tematyka zajęć
Lp. |
Temat |
Ilość godzin |
Działania |
Uwagi |
1. |
Dzieje matematyki |
2 |
rozmowa, film |
|
2. |
Wybitni matematycy- sylwetki słynnych matematyków |
4 |
prezentacje, pogadanka |
|
3. |
Historia zapisu liczb |
2 |
prezentacje, pogadanka |
|
4. |
Wzory skróconego mnożenia |
4 |
mini wykład, ćwiczenia |
|
5. |
Równania I stopnia z jedną niewiadomą |
2 |
mini wykład, ćwiczenia |
|
6. |
Zastosowanie równań w zadaniach tekstowych |
4 |
mini wykład, ćwiczenia |
|
7. |
Nierówności I stopnia z jedną niewiadomą |
2 |
mini wykład, ćwiczenia |
|
8. |
Układy równań z dwiema niewiadomymi-metoda podstawiania |
4 |
mini wykład, ćwiczenia |
|
9. |
Układy równań z dwiema niewiadomymi-metoda przeciwnych współczynników |
4 |
mini wykład, ćwiczenia |
|
10. |
Układy równań- zadania tekstowe |
2 |
mini wykład, ćwiczenia |
|
11. |
Ciekawe liczby |
6 |
prezentacje – uczniów |
|
12. |
Jednostki – podróż dookoła świata |
4 |
mini wykład, praca grupowa/indywidualna-projekt |
|
13. |
Jednostki – inwestycje w domu |
4 |
mini wykład, praca grupowa/indywidualna-projekt |
|
14. |
Procenty – jak ulokować pieniądze |
2 |
mini wykład, ćwiczenia |
|
15. |
Geometria wokół nas |
4 |
prezentacje, zdjęcia-projekt/wystawa |
|
16. |
Symetria wokół nas (przyroda, architektura sztuka) |
4 |
prezentacje, zdjęcia-projekt/wystawa |
|
17. |
Koła i okręgi |
2 |
mini wykład, ćwiczenia |
|
18. |
Kąty w kołach |
2 |
mini wykład, cwiczenia |
|
19. |
Prędkość, droga, czas –na przestrzeni wieków |
2 |
prezentacje |
|
20. |
Bryły czyli praktyczne ćwiczenia z wyobraźni |
4 |
mini wykład, tworzymy miasto z recyklingu /maketę–projekt grupowy/indywidualny |
|
21. |
Rozgrywki matematyczne – turniej gier |
4 |
zawody klasowe |
|
22. |
Linia, czyli jak po sznurku |
2 |
dyskusja, praca indywidualna |
|
23. |
Układ współrzędnych – jak zorientować się w przstrzeni, gry |
2 |
turniej klasowy |
|
24. |
Zbiory – działania na zbiorach |
4 |
mini wykład, praca indywidualna/geupowa, ćwiczenia |
|
|
RAZEM |
72 |
|
|