Tutoring to metoda pracy z uczniem (zwanym podopiecznym, tutikiem lub tutkiem) polegająca na cyklu spotkań i rozmów. Ich celem jest rozwój młodego człowieka w różnych obszarach jego życia, takich jak:
· umiejętności,
· zainteresowania,
· intelekt,
· potencjał (talenty, zdolności, mocne strony),
· kompetencje społeczne,
· kompetencje zawodowe,
· osobowość,
· charakter,
· postawy,
· wartości i przekonania.
Owocem tych spotkań ( tutorialu) może być ( w zależności od zaangażowania podopiecznego) ukształtowanie następujących postaw:
· odpowiedzialności,
· samodzielności,
· niezależności,
· dojrzałości,
· świadomości tego, kim jestem i czego chcę.
Procesy tutorskie wzmacniają poczucie własnej wartości podopiecznych, podnoszą ich samoocenę, pomagają odkryć ukryty potencjał i drzemiące możliwości.