Laboratoria Przyszłości
Przedstawiamy Państwu edukatorki z zakresu mikroskopowania: Julię Biłan, Julię Brzezińską oraz Jadwigę Praniuk z klasy 5a. Uczennice zdobytą na zajęciach rozwijających uzdolnienia z biologii wiedzą i umiejętnościami podzieliły się ze swoją klasą.
Z okazji Dnia Kobiet na dodatkowej lekcji chemii 7b tworzyła własne kompozycje zapachowe a z nich mgiełki i perfumy. A w naszej nowej sali chemicznie pachniało jeszcze długo po zajęciach.
Na zajęciach rozwijających uzdolnienia z biologii uczniowie poznali proces plazmolizy. Samodzielnie wykonali poszczególne etapy.
A czy Ty wiesz, gdzie w domu spotkasz się z plazmolizą?
#ZRU #biologia #plazmoliza #naukaprzezdoświadczenia #laboratoriumprzyszłości
Uczniowie klasy 3c rozwijali umiejętności twórczego i kreatywnego myślenia przy wykorzystaniu zestawów klocków LEGO zakupionych w ramach programu #LaboratoriumPrzyszłości
Uczniowie klasy 3 b na zajęciach kształtujących kreatywność zapoznawali się z klockami LEGO EDUCATION zakupionymi w ramach programu #labolatoriaprzyszłości .
Podczas zajęć rewalidacyjnych uczniowie ćwiczą koncentrację pamięci, umiejętność czytania instrukcji, motorykę małą i elementy programowania z zestawami Lego Education Spike Essential zakupionymi w ramach programu Labolatoria Przyszłości. Wykorzystujemy również tablet uzyskany za talenciaki w ramach akcji Lidl Polska. #labolatoriaprzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
W ramach lekcji chemii w grudniu klasy ósme zapoznawały się z metodami otrzymywania soli. Samodzielnie wykonywali reakcje zobojętniania i metalu z kwasem.
W ramach zajęć rozwijających uzdolnienia dla uczniów i uczennic klas trzecich, pracowaliśmy na kole tkackim. Na pierwszych zajęciach uczyliśmy się konstruować osnowę, na kolejnych będziemy przeplatać ją kolorowym wątkiem. Wkrótce zobaczymy efekt końcowy naszych działań!
#LaboratoriumPrzyszłości
Uczniowie klasy 6b na zajęciach kształtujących kreatywność wykonali preparat mikroskopowy ze skórki liścia cebuli.
#laboratoriumprzyszłości #zajęciakształtującekreatywność #sztukamikroskopowania
Uczniowie klasy 3c rozwijali podczas lekcji naukowe zainteresowania obserwując przez mikroskop budowę liści różnych gatunków drzew, a następnie porównywali swoje spostrzeżenia i dzielili się wrażeniami. Dziękujemy #LaboratoriumPrzyszłości
W pierwszym tygodniu października klasy 8 poznały wskaźniki do oznaczania pH roztworów. Poznaliśmy fenoloftaleinę, oranż metylowy i błękit tymolowy, które są substancjami zmieniającymi barwę w zależności od rodzaju roztworu i jego pH. Uczniowie na zajęciach laboratoryjnych sprawdzali jakie barwy przyjmą podane substancje pod wpływem kwasu, zasady oraz obojętnej wody.
#LaboratoriumPrzyszłości
Uczniowie klas 1-3 ćwiczą umiejętności związane z programowaniem i kodowaniem dzięki zestawom złożonym z inteligentnego pociągu, torów i płytek do kodowania. Poprzez zabawę uczą się m.in. zasad pracy zespołowej, przyjmowania strategii, cierpliwości i współpracy.
#LaboratoriumPrzyszłości #Laboratoriumprzyszlosci
W ramach zajęć dodatkowych, uczniowie klas drugich, mieli po raz pierwszy kontakt z mikroskopem. Oglądali m.in. korę lipy, morwy, unerwienie liścia dębu i inne. Rozmawialiśmy o tym, do czego służy ten przyrząd i gdzie ma zastosowanie.
W tym tygodniu klasy 7 na lekcji chemii samodzielnie badały gęstość cieczy oraz rozdzielały mieszaniny za pomocą nowo poznanych technik.Uczniowie stworzyli też "tęcze w probówce" dzięki wcześniej przygotowanym roztworom o różnej gęstości.
#LaboratoriaPrzyszłości
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją tego projektuj było stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów oraz rozwijaniu zainteresowań.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).