Życie szkoły

Ostatniego dnia przed wielkanocną przerwą świąteczną odbyło się w naszej szkole okolicznościowe przedstawienie przygotowane przez uczniów klasy 1a, chóru szkolnego oraz uczennic klasy 3c, pod kierunkiem p. Małgorzaty Siemińskiej. Na spektakl składały się radosne rozmowy kurki i zajączka oraz piosenki, które znakomicie wprowadziły w piękny czas Wielkanocy. Takie spotkania w okresie przedświątecznym, to zawsze miłe akcenty naszego szkolnego życia. Wesołych Świąt🐣🐤🐥🐔🐓🐏

22 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Wody 💦💦💦💧💧💧 Z tej okazji klasa 4b, 5b oraz 6a zrealizowały zajęcia z Polską Akcją Humanitarną (PAH). Na lekcji skupialiśmy się wokół zagadnienia wirtualnej wody i naszych indywidualnych wyborów wpływających na jej globalne zużycie.

Uczniowie klas V wzięli udział w projekcie pt. ,,Paczka krajobrazowa”. Polegał on na wymianie między ośmioma szkołami w kraju paczek krajobrazowych, które odpowiadały krainom geograficznym poznawanych w trakcie zajęć geografii. Uczniowie w grudniu przynosili rzeczy do wysyłki paczek z Wyżyny Śląskiej. A my potem oczekiwaliśmy na przesyłki z innych regionów Polski. Z wyczekiwanych paczek stworzyliśmy wystawę, którą można zobaczyć w sali nr 15.

W ramach powtórzenia wiadomości na temat kontynentu afrykańskiego uczniowie ósmych klas na zajęcia geografii wykonywali prace pt. Afrykańskie państwo w pudełku. W pudełku można było znaleźć przedmioty, przyprawy czy zdjęcia, które charakteryzują dany kraj. 

Na zajęciach kształtujących kreatywność klasa 6a poszerzała swoją wiedzę na temat bioróżnorodności. Uczniowie wykonywali prace na temat gatunków inwazyjnych, reliktowych i endemicznych, ochrony bioróżnorodności czy wymierania gatunków.

8 marca w naszej szkole pojawiły się księżniczki i książęta. To był wspaniały dzień pełen życzeń, słodkości i uśmiechów. Samorząd Uczniowski dziękuję wszystkim za wspólną zabawę ♥️

W dodatkowym dniu 2024 roku Naszą Szkołę odwiedził sam Pan Kleks. Działy się u nas magiczne rzeczy, odbył się Dzień Otwarty pod hasłem: „Witajcie w naszej bajce”. Wraz z rodzicami gościliśmy w naszych progach przedszkolaków. Na początku bajki odbyła się część artystyczna: zaśpiewał chór „Bellissimo”, soliści wykonali zimowe utwory, zagrali aktorzy z kółka teatralnego.

Ósemkowi ósmoklasiści uczestniczyli dzisiaj w wydarzeniach w ramach drugiego tygodnia #ZagłębiowskiMaratonNauki w #AkademiaHUMANITAS. Odkrywali tajniki działania AI, jej potencjalne wykorzystanie oraz wyzwania etyczne i społeczne, jakie niesie rozwój sztucznej inteligencji. Ponadto, dowiedzieli się jak technologie cyfrowe wpływają na zdrowie psychiczne i poruszali tematy cyberuzależnień i cyberzagrożeń.

4 marca 2024 r.  ósmoklasiści wzięli udział w warsztatach dla klas ósmych "Akcja integracja klas ósmych" w ramach projektu społecznego #PonadpodstawowySukces i Ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii #ZwolnienizTeorii, w ramach której uczniowie i uczennice sami realizują projekty społeczne.

Zdrowy podwieczorek w wykonaniu uczniów klasy 6a podczas zajęć kształtujących kreatywność. Jest to kolejne zadanie Projektu Edukacyjnego Eko-Szkoła z obszaru zdrowa i ekologiczna żywność.

Uczniowie klasy 4b doskonale znają swój kraj, co udowodnili wykonując piękne lapbooki i plakaty na temat naszej ojczyzny projekt został zrealizowany w ramach lekcji języka polskiego z panią Karoliną Federowicz.

W ramach Ogólnopolskiego Projektu Eko-Szkoła kilkoro uczniów klasy 6a na zajęciach kształtujących kreatywność  uczyli się planować zakupy. Zaczęli od wymyślenia tygodniowego jadłospisu, a następnie na jego podstawie zapisywali listę niezbędnych rzeczy potrzebnych w kuchni. Korzystając z gazetek orientowali się, jakie są ceny poszczególnych produktów i obliczali budżet jaki będzie potrzebny na zakupy. W efekcie powstały dopracowane i przemyślane listy zakupów.

21 lutego 2024r. ósemkowi ósmoklasiści wzięli udział w #TygodniuNaukiPolskiej w Zespole Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu. Rozpoczęliśmy ten dzień sprawdzeniem naszej wiedzy po angielsku w 'smartquizie' na platformie Kahoot z  wiedzy o kulturze i geografii krajów anglojęzycznych. Uczniowie w parach odpowiadali na 50 pytań.

A dlaczego by nie wytłumaczyć zasady budowy i działania układu krwionośnego na przykładzie firmy kurierskiej z Sosnowca?

Jaką drogę pokonuje powietrze gdy robisz wdech i wdech? Jak usuwany jest z naszego organizmu mocz? Uczniowie klas VII wcielili się w biologicznych konstruktorów. Współpracując w grupach wykonali modele układu oddechowego oraz wydalniczego. Dzięki temu zrozumieli budowę i funkcjonowanie tych układów.

19 lutego, uczniowie klas I-III, obejrzeli w MUZIE spektakl muzyczny pt.:" Niezwykłe życie podwodnych zwierząt." Była to poruszająca opowieść o magii przyjaźni i czynienia dóbr, które będąc najwyższymi wartościami na świecie są w stanie przezwyciężyć problem coraz częściej doskwierającej samotności" w sieci."

W ramach utrwalenia tematu o glebach uczniowie klas VII wykonywali zadanie dodatkowe polegające na stworzeniu ze składników dostępnych w domu oraz na zewnątrz profilu glebowego wybranej gleby występującej w Polsce. Pamiętamy, że czym więcej w glebie próchnicy to jest ona żyźniejsza.

Stawonogi to najliczniejszy typ zwierząt na Ziemi. Dotychczas opisano ponad milion gatunków. Dzielą się na trzy grupy: skorupiaki, owady i pajęczaki. Uczniowie klasy VI wykonali modele przestrzenne wybranych przez siebie przedstawicieli stawonogów. Każdy z uczniów uwzględnił dokładną budowę oraz przygotował ciekawostkę o danym gatunku.
🦀🦞🐜🐝🪲🐞🦗🕷🪳🦂🦟🪰