Życie szkoły
Dnia 6 grudnia uczniowie klasy II c wzięli udział w warsztatach chemicznych organizowanych w naszej szkole.Musieli być bardzo grzeczni, bo Mikołaj zostawił im drobne upominki, aż w dwóch miejscach - u nas w klasie pod choinką i w sali zerówki (zostały im przekazane przez ich wychowawczynię z przedszkola). W tym dniu dzieci nauczyły się śpiewać i grać na instrumentach perkusyjnych piosenkę „Święty Mikołaj zbliża się” i od razu postanowiły zaprezentować się swoim młodszym kolegom. Na koniec dnia jeszcze wykonały pracę plastyczną metodą „Edukacja przez ruch”. To był bardzo miły dzień.
W ostatnim dniu nauki szkolnej w tym roku wspólnie z Panem Tabakiem kolędowali mali i duzi uczniowie naszej szkoły oraz nauczyciele, a nasz śpiew niósł się po korytarzach szkolnych i nie tylko.... Może go słyszeliście?
Za oknami, świat się staje jakby lepszy, nie ten sam.
Wigilijnym obyczajem nagle domem nam się stał.
Zaśpiewajmy wszyscy razem kolędową polską pieśń.
Jak obyczaj nam wykaże Bogu w żłobie złóżmy cześć.
28 listopada 2016 roku sala nr 8, w której uczy się klasa III D, zamieniła się na chwilę w wielką grotę wróżb. Rodzice tylko po okazaniu specjalnego – andrzejkowego biletu – mogli wejść do środka. Papierowymi różdżkami, rzucając zaklęcie ,,Ence pęce, idzie sobie smok w sukience...” dzieci wraz z rodzicami przenieśli się w przyszłość, w świat andrzejkowych wróżb. Czarodzieje i czarodziejki z klasy III D, przy swoich stanowiskach , próbowali zajrzeć w głąb przyszłości i zaspokoić ciekawość rodziców. Wróżby ze szpilkami, butelką, kolorami, kośćmi do gry i wiele innych – mogły na chwilę przenieść całą klasę w świat dobrej zabawy, zabawy wspólnej z rodzicami …
W dniach 28 do 29 listopada 2016 roku w naszej szkole odbyła się akcja zbiórki makulatury. Oto wyniki akcji:
Klasy I - III
- I miejsce - 230 kg klasa II d p. Elżbieta Szyjka
- II miejsce -120 kg klasa III b p. Agnieszka Kołodziejczyk
- III miejsce - 90 kg klasa III a p. Małgorzata Siemińska
Dnia 5 grudnia 2016 roku z naszej sali gimnastycznej przez specjalne wejście można było się przedostać prosto w przestrzeń kosmiczną. A to wszystko za pomocą specjalnego dmuchanego przenośnego Planetarium „Orbitek”. We wnętrzu, leżąc na podłodze uczniowie oglądali Kosmos. W ciekawy sposób przedstawione zostały planety Układu Słonecznego, znaki zodiaku i ich położenie na niebie, uczniowie dowiedzieli sie też skąd bierze się wschód i zachód słońca. Wszystkie te informacje przydadzą się uczniom jako rozszerzenie nauki przyrody w klasie VI. Pokaz był bardzo ciekawy i przekazany w atrakcyjny sposób, a dzieci wracały do realnego świata bardzo zadowolone.
Dnia 10 listopada 2016 roku w ramach obchodów Narodowego Święta Niepodległości uczniowie klasy V a zaprosili wszystkich na uroczystą akademię połączoną ze śpiewaniem pieśni patriotycznych. Przypomnieli on drogę Polaków do odzyskania niepodległości utraconej ostatecznie w 1795 roku. W tym dniu wszyscy uczniowie byli ubrani na galowo i mieli przypięte kotyliony w barwach narodowych, które własnoręcznie przygotowali na lekcjach.
W dniu 12 października 2016 roku odbyła się w naszej szkole akademia z okazji Święta Edukacji Narodowej. Została ona przygotowana i przedstawiona przez uczniów klasy VI a. W satyryczny sposób uczniowie zaprezentowali szkolną rzeczywistość na różnych lekcjach. Jednocześnie dzieci złożyły życzenia i podziękowania na ręce obu Pań Dyrektor dla wszystkich nauczycieli za przekazaną wiedzę i za trud włożony w kształtowanie serc i umysłów uczniów.
,,Gdy mówię Polska, to myślę o...” - … o patriotyzmie, Polakach, narodzie, ojczyźnie, godle, hymnie, barwach narodowych, Tatrach, Morzu Bałtyckim, rodzinie, miłości...- takie odpowiedzi padały z ust uczniów klasy III ,,d” w dniu 10 listopada 2016 roku, kiedy to wraz z całą szkołą uroczyście świętowali obchody Narodowego Święta Niepodległości. W klasie odbył się konkurs na najpiękniej przeczytany wiersz o miłości do ojczyzny. Konkurs ,,Ojczyzna w poezji” oparty był o zasady pięknego czytania, które dzieci poznały wcześniej. Wszyscy uczniowie zgłosili się do udziału w konkursie.
9 listopada 2016 roku w naszej szkole odbył się Dzień Postaci Literackiej. Wielu uczniów pozytywnie odpowiedziało na zaproszenie i dało się ponieść swojej wyobraźni. Szkolne korytarze zapełniły się ukochanymi postaciami z czytanych książek. Pojawiła się niejedna Anna Shirley, Tomek Sawyer, wielu Portterów, Czerwony Kapturek, jeden z siedmiu Krasnoludków, Kot w Butach, Zezia, Dunia, Mały Książę i wiele innych.
Zapraszamy do naszej akcji - jeśli masz książkę, której już nie czytasz, jeśli uważasz, że warto ją przeczytać, jeśli możesz przynieść ją do szkoły, nie licząc na jej powrót do domu:
- weź ją z sobą i zostaw tak, by i inni mogli ją poznać,
- sam weź książkę, która Cię zainteresuje,
- przeczytaj, zwróć i zabierz kolejną….
Tak właśnie uwolnimy książki, by nie tylko raz jeden były czytane!
"(… ) To mój nastrój tworzy każdego dnia atmosferę w klasie.
Jako nauczyciel posiadam niezwykłą moc,
by uczynić czyjeś życie
nieszczęśliwym bądź radosnym. Mogę być narzędziem tortur lub inspiracji.
Mogę poniżać albo pobłażać,
ranić albo leczyć (… )."
Rozmawiając o historycznych początkach Polski uczniowie klasy III ,,d” poznawali postać Mieszka I i Kazimierza Wielkiego. Przenosząc się w czasie, oglądali siedziby władców Polski w dawnych czasach, rozmawiali o budowie i roli, jaką pełniły grody i zamki. Ucząc się współpracy w grupie, uczniowie podjęli się zadania zaprojektowania tychże budowli, tworząc makiety. Omawiając poszczególne elementy siedzib dawnych władców, dzieci ustaliły sposób wykonania poszczególnych elementów i podzieliły się pracą. Tworząc wystawę, uczniowie mogli opowiedzieć o przebiegu prac, co sprawiło im trudności, co było łatwe, z czego są dumne. Zobaczcie sami :)
W październiku uczniowie klasy III ,,d” rozmawiali o znaczeniu czterech żywiołów dla człowieka – w jaki sposób żywioły sprzyjają człowiekowi, jakie zagrożenia niosą ze sobą. Inspirując się tekstem Agnieszki Frączek ,,Cztery żywioły” dzieci, dzieląc się na grupy, przygotowały inscenizację ,,Cztery żywioły”. Zaproponowane stroje, rekwizyty i wymyślona scenografia według własnych projektów przyczyniły się do poszerzenia wiedzy przyrodniczej, teatralnej oraz spontanicznej, dobrej zabawy :)
W dniu 28 września 2016 roku uczniowie klas pierwszych wzięli udział w zajęciach edukacyjno-profilaktycznych prowadzonych przez policjantów z I Komisariatu Policji w Sosnowcu.
Dzieci razem ze Sznupkiem zaśpiewały piosenkę, z której nauczyły się wielu zasad bezpiecznego zachowania. Na zakończenie zajęć "pierwszaki" mogły pobawić się z maskotką śląskiej Policji i otrzymały migające odblaskowe misie.
Pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 8 im. Karola Wojtyły w Sosnowcu już są pełnoprawnymi uczniami. Dnia 13 października 2016 r. odbyło się uroczyste pasowanie na ucznia. To był wyjątkowy dzień.
Pani dyrektor Małgorzata Jedlińska i Pani dyrektor Małgorzata Wanat pasowały dzieci na uczniów w obecności gości: nauczycieli, zaproszonych rodziców, dziadków, przyjaciół rodzin. Pierwszaki złożyły przysięgę na sztandar szkoły. Uczniowie obiecali uczyć się pilnie, być grzecznymi, szanować dobre imię szkoły, być dobrym Polakiem.
Uczniowie wrócili po wakacjach wypoczęci, uśmiechnięci, z radością witali się z kolegami i koleżankami. Tradycyjnie jak co roku niezwykle serdecznie powitaliśmy uczniów klas pierwszych, którzy w tym roku rozpoczęli naukę w naszej szkole. Ogromne rogi obfitości pełne słodyczy na pewno osłodziły im pierwsze chwile w nowym miejscu.
Dnia 24 czerwca 2016 roku o godzinie 9.00 rozpoczęło się uroczyste zakończenie roku szkolnego dla uczniów klas szóstych. Po wprowadzeniu sztandaru szkoły i odśpiewaniu hymnu państwowego zgromadzonych uczniów, rodziców i nauczycieli powitała Pani Dyrektor Małgorzata Jedlińska. Wpisami do Złotej Księgi uhonorowani zostali najwybitniejsi uczniowie klas szóstych – Lidia Stachurska, Emilia Cugowska, Sara Szafruga, Anna Wiklik, Dariusz Nowak z kl. VI a oraz Aleksandra Woźniak z kl. VI b.
Nasza szkoła jako pierwsza szkoła podstawowa w Sosnowcu zdobyła certyfikat Fundacji Dzieci Niczyje "Chronimy Dzieci".
"Chronimy Dzieci" to program profilaktyki przemocy wobec dzieci, którego autorem i koordynatorem jest Fundacja Dzieci Niczyje. Jest to pierwszy program w Polsce, promujący bezpieczne organizacje i odpowiadający na potrzeby profesjonalistów i rodziców dzieci, w zakresie wdrażania standardów bezpiecznej dla dzieci organizacji.